woensdag 17 augustus 2011

Nieuwe woning

Vroeg laatst mijn fysiotherapeute aan mij:"Esther zou jij voor mij een kaartje kunnen maken?" Haar jongste dochter gaat het huis uit dus moest het een "nieuwe woning" kaartje worden. Natuurlijk geen probleem. En dat had ik dus niet moet zeggen...ik heb 2 avonden gegoogled naar geschikte plaatjes want ze houdt heel erg van de middeleeuwen en heeft haar woonkamer daar ook naar ingericht. Ik heb alle afbeeldingen betreffende kastelen, kasteeldeuren, jonkvrouwen, enz. enz. gezien en niks gevonden...of ja, toch wel, ik had 1 kasteeldeur gevonden die ik kon gebruiken...één plaatje na twee avonden zoeken is zeer frustrerend. Maar toen bedacht ik de middeleeuwen heeft ook te maken met het mystieke, de fabels die over draken, elfjes en dwergen gaan en daar houdt ze ook van dus werd het een stuk makkelijker want een leuk 3D plaatje van een dwergje had ik wel. Hoe de kaart moest worden dat had ik allang in mijn hoofd zitten; het moest een kaart worden met een kasteeldeur die kon openslaan zodat je dan je nieuwe woning, "het kasteel", zag.



 De mooie tak met blaadjes is een cheery lynn mal, het sleutelgat en sleutel zijn brads en de bloemetjes links onder in het hoekje maken het geheel af.
Over de kasteeldeur heb ik een raamsticker geplakt. In het midden heb ik hem opengesneden zodat hij open kan. Als  je de deur opent dan zie je de "nieuwe woning".


Omdat ik door verschillende lagen heb moeten snijden zag het er niet zo mooi uit. Je zag de witte zijkanten (van het papier) en omdat het zo dik was zag je ook dat het niet een mooie rechte lijn was maar dat er wat haperingen te zien waren. Is dat niet zo erg want het is nou eenmaal een oude deur dus ik heb de zijkanten met een gouden stift bijgewerkt en toen zag het er precies goed uit.

Het heeft wat denkwerk en kopzorgen gekost dit kaartje, maar het resultaat was het allemaal waard, zeker als je ziet met hoeveel dankbaarheid het kaartje is ontvangen...en zeg nou zelf: daar doen we het toch voor...

Groetjes, Esther


Geen opmerkingen:

Een reactie posten